vrijdag 15 maart 2013

Kerala, Happy home children. HELP ONS MET UW DONATIE op girorekening 8921138 tnv yogastudiolaksmi te Langeweg onder vermelding van Happy Home children

Op 10 februari 2013 heb ik al een blog geschreven over het kinderopvanghuis in Vizhinjam in Kerala. Hoe en waar wij David en Pamala de oprichtsters van Happy Home tegen kwamen in palmshore en hoe wij ingingen op het verzoek om hun folder te lezen om daarna  de kinderen van het Happy Home Huis  te ontmoeten.

kamala helpt  met de 1e computerles. De 9 computers waren geschonken aan David voor de kinderen in India

De oprichtsters van dit house of hope  zijn David en Pamala.  De hoofdleraar in India is Suresh Kumar.


Pamela Nolan, Treasurer and Secretary is a retired Tour Leader and P.A who enjoys the fulfilment the work of the Trust provides.
and   

David Calvert-Orange Chairman,  A retired School Master and Egyptologist responsible for
Publicity: Talks: School visits: Leaflets: Public Relations and ofcours

Suresh Kumar,  Managing Trustee in India. Suresh is 30 years old married to a wonderful wife Sheena and son Karthick. He is a Hindu with Christian inclinations! He is well educated through his own efforts … As a boy he walked 7 miles barefooted to school so he knows the value of Education.


In mijn andere blog heb ik al veel informatie gegeven. Dit blog bevat 3 video's.
De eerste over onze aankomst in de school en het zien hoe de lunch geserveerd wordt.
De tweede gaat over het voorstellen van ons aan de kinderen door David en
De derde video gaat over de computer- aansluitend de schilderles.

video 1
 
video 2
                video 3
 
De eigenaresse van het huis welke ze huren, kwam in financiële moeilijkheden terecht. De eigenaresse wil in één keer van David en Pamala 5 jaar huur  innen. Dit wordt  heel moeilijk, want waar haal je ineens zoveel geld vandaan. Bij deze wil ik jullie vragen om aan iedereen die jullie kennen te vragen of ze willen meedoen deze moeilijke klus te klaren. Stel dat je aan 2 mensen 100 euro vraagt en die mensen ook weer, dat zou te doen moeten zijn, toch.!!! Of 4 mensen vinden die 50 euro willen schenken en dat ook die mensen ieder weer 4 mensen willen vinden. Wat ik graag zou willen dat jullie geven, gul en met een open hart. Ik zorg dat het ontvangen geld 1 op 1 bij de juiste mensen terecht komt en daarmee kunnen de kinderen dan elke dag uit een huis weggaan waar gevochten, gedronken en gescholden wordt. De kinderen krijgen dan gelijk scholing en krijgen ondersteuning bij emotionele zaken.
 
 
 
Er is daar een meisje van 14 jaar, die helpt nu een beetje de kleine kinderen in het huis. Haar achtergrond is dat haar moeder zelfmoord heeft gepleegd door zichzelf in de brand te steken. Dit meisje , die nu 14 jaar is stond daarbij. Ik kan me daar niets bij voorstellen, U. Maar ik heb dat meisje een hand kunnen geven en een gesprekje met haar gevoerd over het happy home huis. En ja, ik ben overstag, ik wil me er voor in gaan zetten. Vandaar deze oproep aan jullie.
 
De bankrekening van de Stichting is: 8921138, ten name van Yogastudio Laksmi te Langeweg onder vermelding van Happy Home children. Mijn dank kan niet groot genoeg zijn, ook namens David, Pamala en Suresh.