zondag 17 maart 2013

New Delhi: Mister M komt zijn beloften van de reis niet na

WANNEER U VIA DE ZOEKMACHINE  BIJ MISTER MUMBAI TERECHT KOMT, KUNT U ONDER MIJN NAAM  DE ZIN LEZEN GROTE FLOP.... IK WIL HIERBIJ ZEGGEN DAT DEZE ZIN NIET UIT MIJN PEN KOMT EN DAT WAARSCHIJNLIJK GOOGLE DIT ZELF ZO NEERGEZET HEEFT. VANDAAR DAT IK VAN DIE ZIN ZOALS DIE DAAR GEPLAATST IS PUBLIEKELIJK AFSTAND NEEM. Kamala, 
lANGEWEG, 5 juni 2013

Op 6 feb. 2013 om 01:42 heeft "kamala yogastudio laksmi" 

<yogastudiolaksmi@hotmail.com> het volgende geschreven aan haar dochter..
hoi die Patriesje

het is tot nu toe geweldig, maar er zaten wat kantjes aan de georganiseerde 8-daagse reis die niet leuk waren. Kijk als je bij Ikea meubelen koopt weet je dat je deze zelf in elkaar moet zetten. Koop je kant en klaar meubelen dan worden deze bij je afgeleverd en bij jou thuis neergezet. 
 
Het begon al met de reis van Trivandrum naar Delhi. Bhavandeep kreeg last met zijn ticket op het vliegveld bij het inchecken . 
Behoorlijk wat onderhandelen of hij toegelaten werd. Zijn roepnaam stond op het  ticket en niet zijn naam welke in het paspoort stond. (Mr. Mumbai had zijn tickets geregeld). Na veel heisa en toestanden mocht hij door, dit terwijl ik alweer diarree had die dag en telkens onverwacht naar de wc moest,  ook nu terwijl we stonden te onderhandelen bij de incheckbalie. Wat een nare smaak geeft, is dat Bhavandeep dit ook had in Amsterdam bij het vertrek. Hij heeft Mr. Mumbai benaderd vanaf vliegveld schiphol en die zou E-bookers bellen. Staat hij daar 3 kwartier te wachten en moest hijzelf E-bookers bellen omdat Mr. Mumbai maar niet terugbelde. E.bookers antwoord, ze konden niets voor hem doen. Alleen zeggen dat hij een ander ticket moest kopen. Na veel onderhandelen met Emiraten hebben zij een aantekening gemaakt en mocht hij alsnog door. Van Abraham van Mister Mumbai geen bericht, geen telefoon terug.  
Dus toen we in Trivandrum stonden te onderhandelen over hetzelfde probleem welke Bhavandeep in Amsterdam had ervaren, had ik zoiets: "waarom heb je niet teruggebeld of  gemaild naar abraham toen je in het Ayurvedisch centrum zat. Antwoord van Bhavandeep: pfff, o, niet aan gedacht. Abraham doet ook niets.  Dus zit ik met, nou ja. Mannen!!!!   
Het vliegtuig waar we mee zouden vliegen naar new Delhi had een uur vertraging, dus kwamen we daardoor ook een uur te laat aan in Delhi.
(hier het blog met het verhaal over de vliegreis en onze belevenissen in het vliegtuig van trivandum naar delhi) 

Staan daar 2 jonge knullen te wachten op ons. Zij waren blij dat wij er waren want een uur wachten voor niets is lang. Er werd niets gezegd, we werden in een auto gestopt en afgezet bij hotel Moments ver buiten het centrum vandaan.



Bij het inboeken bleek dat er één kamer was geboekt door Mr. Mumbai met één bed en die was bedoeld voor Bhavandeep en mij samen. Intussen was mijn diabetes ontregeld. Moest eten maar dat was gewoon niet mogelijk op dat moment. Maakte hen duidelijk dat ik niet op een kamer met Bhavandeep kon slapen omdat hij niet mijn partner was, maar een student van me. De vermoeidheid, alle indrukken, niet opgevangen worden door Mr. Mumbai, het ontregeld zijn van de diabetes, alles werd me gewoon een beetje teveel.

Hun in opstand, was hun probleem niet vertelde ze,  ze konden er separate beds van maken, en we hadden er maar mee te dealen. Niemand van Mr.Mumbai aanwezig in het hotel om ons op te vangen of voor ons te onderhandelen, er mee te praten. Intussen had de receptionist met de zakenpartner van Abraham van Mister Mumbai in India gebeld. Kreeg hem aan de telefoon, hij legde het probleem bij mij neer. Ik had het maar op te lossen met Abraham.  Maar als ik Abraham van Mister Mumbai internationaal moest bellen, gingen de kosten enorm uit de hand lopen. Maar waar Abraham zat of waar ik hem kon bereiken werd er ook niet bij verteld.  
Legde die man aan de telefoon uit dat ik een groepsreis had geboekt en dat het normaal was dat je een kamer deelde met iemand van de groep, maar dan wel met een vrouw uit de groep en niet met een vreemde man. 


Wat  bleek nu, dat er geen andere mensen waren. Er bleek helemaal geen groep te bestaan. Wij waren alleen, Bhavandeep en ik. Dus geen groep dus ook geen gids. Dat er geen groep was konden wij niets aan doen zei ik. Ik had een groepsreis geboekt. Bhavandeep had een groepsreis geboekt. Had zelfs voor Abraham wat links gezet en ik vond zei ik, dat Abraham van Mister Mumbai mij had moeten informeren dat er geen andere reizigers waren dan wij en dat wij niet zouden worden opgevangen door een gids, maar dat wij alles zelf moesten regelen.  Nu werd het een individuele reis zoals er in de brochure stond. Later op mijn kamer kreeg ik nog meer negatieve gevoelens over de gekochte reis. Een individuele reis was ruim 100 euro goedkoper dan de groepsreis. De groepsreis kreeg betere hotels.  Ik had Abraham een paar weken geleden nog in een mail gevraagd hoeveel mensen zich hadden opgegeven. hij antwoorde dat het niet storm liep. Ik vind nogmaals dat hij mij had moeten informeren dat er geen groepsreis zou zijn, maar dat we een individuele reis zouden moeten maken, dan had hij gelijk het teveel betaalde geld van ons kunnen terugstorten en hadden wij ons emotioneel op een individuele reis kunnen voorbereiden en eventueel  twee kamers kunnen boeken.

De reden dat ik de keuze voor een 8-daagse groepsreis had gemaakt, was dat een heleboel vragen bijv. over tip geven, hoe en wat,  zouden worden uitgelegd door een gids. Dat ik geen extra energie zou verliezen in de toch wel vermoeiende reis die zou komen. En dat ik daardoor de diabetes beter onder controle zou kunnen houden en ik niet zoveel verantwoording over Bhavandeep zou hoeven te dragen. 

dit is een voorbeeld hoe ik het voor Bhavandeep had bedoeld. 
De volgende reden was dat het voor Bhavandeep goed zou zijn als er anderen waren in de groep waarmee hij indrukken van de reis kon doorspreken.  Intussen had ik duidelijk gemaakt dat ik in de hal zou blijven zitten totdat er een oplossing kwam. Na 7 telefoontjes van verschillende mensen, maar nog steeds niet van Abraham van Mister Mumbai, ook nu nog geen email....is er een oplossing gekomen. De eerste nacht moest Bhavandeep naar de overkant naar een ander hotel, en nu slaapt hij hier op een eigen kamer. Heb hen duidelijk gemaakt dat wij niet die kamer zouden betalen. Hadden ze ons maar beter moeten voorlichten. Tijdens het zitten in de hal, was er een drukte van jewelste. Er was een andere groep binnen en daar kwam dus wel een gids bij opdagen. Iedereen liep door elkaar en overal drukte en geren tussen allerlei koffers door.  
Buiten op straat dus voor de voordeur waren trommels en muziekinstrumenten aan het spelen. Bleek er een bruiloft te zijn.








 
Dus in die heisa met een te hoge bloedspiegel, na 7 uur gereisd te hebben zit je dan te wachten wat er gaat gebeuren. Het plan om op tijd naar de Ursviering in Delhi te gaan kwam in veel tijdnood te zitten. We zouden om 4 uur aankomen in Delhi en om 8 uur naar de Ursviering gaan. Om 7 uur hadden wij eindelijk een kamer en binnen 10 minuten de tijd om ons om te kleden moesten wij alweer weg.

Na de terugkomst van de Ursviering zat ik even op internet. Op de website van Mister Mumbai zag je dat je bij Mister Mumbai een standaardreis kan boeken voor 900 euro, een 8 daagse reis met wat extra voor 1050 euro en dan oplopend van premium etc. naar nog hogere prijzen. Het bedrag wat wij hadden betaald (975 euro) was nergens meer terug te vinden. Als wij een standaardreis zouden hebben geboekt, hadden wij teveel betaald. Hadden  wij een reis geboekt met wat extra's dan zouden ze nog 75 euro tegoed van ons moeten hebben, hoe dan ook het is een zooitje.

Goed de manager, de receptionist die intussen wel aardig doet, maar de zaken van een groepsleider op moet lossen, is het intussen wel beu, dus voelde ik mij gisteren zeer kwetsbaar. Verder kruipt de manager door het stof, wil zaken met me doen en krijgen wij alle service die niet nodig is, maar we worden in de watten gelegd, maar hoe het zit met het vervolg van de reis dat weet je niet. Hoe zit het met de excursies etc. dat weet je niet. Of de reis nog verder doorgaat weet je niet.  
In de avond werd ik gebeld op mijn kamer door een zekere Andy, de zakenpartner van Abraham van Mister Mumbai in India en die vertelde mij dat er de volgende dag een auto klaar zou staan die ons mee zou nemen voor een tour door Delhi.
 
doei liefje
p.s. kijk ook op het blog:
Kerala en terugblikken op new delhi

Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit
youtube
facebook
blog: Kamala en haar ervaringen met een yogi
yogastudiolaksmi@hotmail.com