zaterdag 23 maart 2013

New Delhi: voel me een Japanner in delhi

Hallo lieve allemaal,

Vandaag heb ik weer tijd om wat te schrijven. Ditmaal na een heel vermoeiende 1e dag een tour door New Delhi. Na een heerlijk ontbijt en een goede nachtrust in een goed bed kan de dag komen. Hoewel, ik heb nog steeds last van diarree wat alles wat lastiger maakt. Maar goed, alles zal wel op zijn pootjes terecht komen.

Ik en/of wij Hollanders zijn gewend om alles bespreekbaar te maken, dus zal ik mijn probleempje voorleggen aan de gids. Zodat hij als ik het aangeef echt naar een toilet moet zoeken...... Dus kom maar op met de dag.

ontbijt
India Gate
Qutab Minar
Lotus tempel
Ghandi's crematieplek
Museum van Indira Ghandi en
een fietsriksjatour door Old Delhi
Terug naar hotel Moments

Wat wij toen niet wisten, maar nu wel, waar wij allemaal naar toe zouden gaan. De gids was op tijd en de chauffeur had een op en top 1e klas auto bij zich. Moet ik nu ik erop terugkijk zeggen, dat ik heel de vakantie niet zo leuke, fijne, attente gids heb gehad als die dag. Kijk er echt met plezier op terug.
Ook de chauffeur een man met een Sikh achtergrond en naam was een prima man, waar wij ook de volgende dag nog veel goede momenten mee zouden maken.

Toen wij in terug waren in Nederland vroeg deze .........nog aan mij via mail of ik een reactie zou willen maken op een site. Hij vertelde dat het goed zou zijn voor zijn werkgever om dit te lezen. Dit heb ik gedaan en met plezier.

(Hello mam,
Geetings from Sukhvinder Singh, your tour driver in Delhi Local Sight Seen and Agra Tajmahal Tour, mam please write a review in Tripadvisor about my serices in both tour because if you write a review my company promotion my job. Please click here for write a review
http://www.tripadvisor.in/Attraction_Review-g304551-d2658287-Reviews-Sunil_Day_Tours-New_Delhi_National_Capital_Territory_of_Delhi.html Thank You, Sukhvinder Singh


De tour die wij zouden maken was achteraf gezien veel, soms lastig met mijn stoelgang, maar heel interessant. Het gooide mij soms terug naar indrukken uit mijn jeugd, zoals bijvoorbeeld in het museum van Indira Ghandi.
Deze vrouw heeft zoveel indruk op mijn gemaakt toen ik haar als meisje van misschien 7  a 8 jaar op de televisie zag. En ook later nog.

Ook het graf van Ghandi ervaarde ik als indrukwekkend. Had ineens een flashback van een gesprek waar ik bij zat toen de Yogi in mijn leven vertelde, dat Hij zo'n hekel had aan Ghandi. Dat deze man zoveel kapot had gemaakt voor Indiase mensen. Hier zal ik op het blog Kamala en haar ervaringen met een Yogi eens wat meer over schrijven.



De tour met de fietsriksja was sensationeel, daar heb ik nog een video over gemaakt  

En de wandeling over het terrein bij Qutab Minor heeft prachtige foto's opgeleverd.






En het begin bij India Gate was koud, regenachtig maar 20 graden warm of koud. Wat wennen was na de 34 graden in Kerala. Eigenlijk heel Nederlands weer en zowel Bhavandeep en ik moesten erg omschakelen. Ik had geen echt warme jas bij me of een dik vest, vandaar dat je me ziet met een heerlijk warme omslagdoek om. Die doek heb ik eigenlijk niet meer afgedaan tijdens de rest van de reis.



In de avond na het eten, toen wij weer op de kamer waren, heeft Andy de Indiase compagnon ons gebeld hoe het was gegaan en of wij tevreden waren. Kan niet anders zeggen dat hij heel attent is.
Toch moest ik vertellen waar ik mee zat. Ondanks de fantastische gids, de echt goeie tip die we gegeven hebben was er een katergevoel. De gids was zwaar teleurgesteld dat hij geen euro's als tip kreeg maar roepies.  

Maar net zoals bij het Yin en Yangteken, heeft elke goede ervaring een tegenkantje. En een nare ervaring altijd iets goeds in zich.
Ga binnenkort wat meer vertellen over wat ik gezien en ervaren heb.

lieve groetjes en o, ja, in het blog verschijnen 2 of 3 reclameblokjes, geen idee wat ik ermee aan moet en of ik ze eruit kan laten halen.

Kamala
Yogastudio Laksmi, Stichting voor gezondheid, Kennsontwikkeling en Spiritualiteit
youtubube kanaal
facebook
blog: Kamala en haar ervaringen met een yogi
uitleg Spirituele namen
yogastudiolaksmi@hotmail.com