zondag 10 februari 2013

Kerala:Happy Homechildren in Vizhhilam


Laat ik iets vertellen over hoe ik met Pamala en David, oprichtsters van Happy Home children in Vizhhilam, Kerala  in aanraking ben gekomen. 
Ik zat met Bhavandeep op een terras bij Palmshore. Een leuke kleine boulevard zo’n 20 minuten rijden van het beachresort af. 

We zaten lekker cold coffee te drinken, toen een ouder engels stel langs ons terras liep. David zag ons zitten en sprak mij, ons aan. Hij vroeg welk land wij vandaan kwamen. Hij vertelde over zijn school welke hij opgericht had met Pamala. 

Deze man is waanzinnig enthousiast en hij raakte mij. Ik kreeg een foldertje van hem met het verzoek het te lezen. Dit deed ik en aangezien ik al een tijd met de gedachte rondliep om eens zo’n soort project te bezoeken, leek mij dit een uitgelezen kans. 
De vrouw die ik ontmoet had, Danielle uit Zwitserland ging vrijwilligerswerk in Thailand doen in een school voor kinderen, maar haar eerste impuls was om dit in India te doen. De connectie was snel gemaakt. Toeval bestaat niet, dus het was goed, dat deze Danielle een dag eerder met ons was meegegaan naar Palm Shore..
Goed in de avond een mail gestuurd naar deze David of het niet mogelijk was de volgende dag naar de Happy home kinderen op bezoek te gaan, gewoon om eens in te voelen hoe het zou zijn.

Gelijk kreeg ik een mail terug ( Dear Kamala, This is really wonderful. 
However if it is possible can you change the date to Saturday. Tomorrow the children will be at school during the day and have their tuition at Happy Home in the evening from 4.00 til 6.00pm. Then they go home.

On Saturday morning they also have tuition but Pamela Dorothy and I will be having a computer session with the older ones before lunch and after lunch we will be doing painting with another group.
We would love to invite you to lunch with the children, they have traditional Indian Currey but we will be having salad as their food is too hot. You could have either!:)
It is very difficult to tell you how to get to happy Home but we could pick you up from Sea Rock at the end of the beach. Please phone us on  and we can make arrangements.
I have attached the latest News Letter for your information
So much look forward to hearing from you
David and Pamela

We hebben ons die zaterdag naar Palmshore laten brengen en daar in de hal geld gewisseld om een donatie te geven aan deze kinderen. Nu hadden ze dit in het hotel nog nooit gedaan, dus met wat heen en weer gebel kon het geregeld worden dat ik 3000 roepies, zo ongeveer, 40 a 45 euro kon schenken vanuit Stichting Laksmi.
Maar goed iets is beter dan niets. Toen moesten wij afwachten of de afspraak ook echt door zou gaan.  


Om 11.00 uur in de ochtend kwam er een rode auto aan en jawel een overduidelijke blije David zwaaide naar ons. We hadden elkaar gevonden. Pamala een oude dame zat opgerold in de kattenbak van de auto. Een oudere vriendin en sponsor van hun 77 jaar oud zat al in de auto. Met een beetje duwen, porren, te nauw zitten kon de deur dicht. Op naar de school, waar David voor het eerst de computers die hij geschonken had gekregen aan de kinderen zou laten zien en waar 9 kinderen mee mochten gaan werken. Dan zou er geluncht worden, daarna zou er een verfuurtje komen.
Bij de lunch werden we voorgesteld aan de kinderen en werd er gevraagd waar Nederland lag. (kijk onder kerala naar de andere blogs over happy home children)
zie je al de energiebollen die er in de ruimte hangen

Al met al overweldigend en erg leuk de ervaring maar heel vermoeiend. Mijn lichaam kon de energie haast niet aan, zie de foto. ) Overweldigend en zeker om er eens over na te denken wat David aanbood. Hij woont in Yorkshire in Engeland en hij nodigde ons uit om daar naar toe te komen en wat sponsors te ontmoeten. 


Danielle heeft er oren naar en ik ook. Wat verder in het vat zit en wat mij heel leuk lijkt, maar dat geldt ook voor deze Zwitserse vrouw om daar samen een huis te huren voor de tijd van 3 maanden en dan tegen betaling vrienden uit te nodigen. Het klikt tussen deze Danielle en mij erg. Zij heeft altijd bij Swiss Air gewerkt en heeft veel mensenkennis, dus dat is de reden dat wij soms 4 handen op een buik waren, zoals Bhavandeep opmerkte. Dezelfde humor, dezelfde inzichten, dus wie weet komt het er van om samen iets met haar te doen. Zij spreekt Frans, Zwitsers, Engels, ik Nederlands en Engels dus al met al met hulp van David, die ook Malalayam spreekt zijn wij internationaal.
Jullie hier vast nog wel iets verder over

Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit
Kamala en haar ervaring met een yogi
youtubekanaal yogastudio
facebook
yogastudiolaksmi@hotmail.com

DONEER.......... VOOR DE NETTEN VAN HET SCHOOLLOKAAL OP GIRO 8921138 TNV. YOGASTUDIOLAKSMI TE LANGEWEG ONDER VERMELDING HAPPYHOME KINDEREN
DIT KOST ONGEVEER 750 EURO VOOR INDIASE MENSEN EEN FORTUIN