vrijdag 1 maart 2013

Kerala..Gesprek met mijn dochter in Nederland


hallo lieve schat

 

 




Patricia, mijn dochter. (foto genomen in Istanbul)

 
Hier een berichtje uit Kovalum. Het ayurvedisch resort.
Vandaag ben ik Bhavandeep wat aan het loslaten. Het is goed als hij zijn eigen belevingen gaat krijgen buiten mij om. Vanmiddag om vier uur krijgen wij onze

tweede behandeling en daar treffen wij elkaar weer. Het is ook heerlijk om weer even alleen te zijn.  
Ben nog niet helemaal los van alle indrukken uit  Baga beach Goa.   Daar is iedere Westerse vrouw   een kans, om sex mee te hebben of er een relatie mee aan te gaan. Nu begrijp ik een klein beetje hoe die meisjes in de rode buurt en/of Thailand zich moeten voelen.
Als mensen in Goa vroegen bij wie ik verbleef en hun vertelde  dat ik een familyfriend was van Aslams familie, dan gelijk was ik in hun ogen de maitresse van hem. En dat gaf mij een een raar gevoel. (Want zoals ik al eerder schreef, ben eerder een pelgrimsganger dan een toerist.zie blog jan.13 )  Veel andere levels kennen ze niet. De meeste Indiase mannen die in Goa verblijven hebben daar hun eigen Goa-project gemaakt. Wat inhoud vrouw thuis en in Goa verblijven voor hun Westerse vrouwen. Soms hebben ze zelfs meer dan 1 vriendin.  
Kijk als deze vrouwen en mannen voor deze invulling van hun leven kiezen, wie ben ik dan om er op tegen te zijn. Voor mezelf kan ik er niets mee. Ik heb teveel kapot zien gaan in Nederland door deze levensstijl. Ik heb mijn leven anders ingericht op een manier welke ik prettig vind. Een levensstijl zonder dubbele bodems.

Hier in Kerala is het anders. Je voelde gelijk al een andere atmosfeer bij de landing van het vliegtuig. Hier in het Ayurvedisch resort, wat wel een Indiase outlook heeft, is erg gericht op de Westerse mens. India wordt op elke manier vermeden. Alles wordt er aan gedaan om de toerist in de watten te leggen.    
Hier wordt er ook wel naar me gekeken als ik met Bhavandeep loop en ik krijg hier de vragen is dit  Uw man.....en dat geeft ook weer een rare reactie in mezelf.
Deze student is 24 jaar jonger dan ik, kan mijn zoon zijn en als "man" niet mijn type. De kwaliteiten die hem zo mooi maken worden door deze vragen ondermijnd en wij worden hier behoorlijk geconfronteerd met de 3 basisregels in iemands leven.
Er zijn 3 grote energieen die alles omvatten.

1. Macht,
2. Sexualiteit en
3 Geld.

Als je mensen leert lezen als een boek, begin dan met hun uitspraken en/of gedrag te plaatsen in deze 3 vormen  van

Macht,
Sexualiteit en
Geld.
Veel zaken worden gelijk duidelijker.


Mijn lichaam is wat minder vermoeid.  Heb een prachtige kamer, goed bed, heb lekker geslapen en al een behandeling achter de rug. Moet stoppen..... Doeiii Dikke knuffel van je mams

Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit, yogastudio laksmi
Uitleg spirituele namen
                 blog: Kamala en haar ervaring met een yogi 
youtube              facebook                email: yogastudiolaksmi@hotmail.com