dinsdag 16 april 2013

Ben Delhi en Agra zat, ik blokkeer er op

hallo lieve allemaal

Al een tijdje niets van me laten horen. Van alles gedaan voor de Yogastudio,  vrijwilligerswerk gedaan bij Vluchtelingenwerk en yoga/meditatielessen voor ouderen in de leef/woongemeenschap de 7 Schakels in Zevenbergen ook als vrijwilligerswerk gedaan, of zoals wij in de Yoga zeggen Niscam Seva. 
Maar......eigenlijk zijn het excuses die ik maak. Vind dit stuk uit de reis naar Allahabad het minst leuk om mee bezig te zijn. Blokkeer er zelfs op.  Maar ik heb mezelf bij mijn lurven gepakt en heb de laatste dagen video's in elkaar zitten zetten over Old Delhi, wat echt te gek was om mee te maken,





                                    


                                                                                   


Verder video's gemaakt over onze trip naar Varanasi, deze verhalen komen in de volgende blogs ter sprake,  en nu ben ik bezig met de video's van Allahabad. 
Dus hier gaan we dan, pak het schrijven maar weer op en hoop dat jullie het interessant vinden waar ik over schrijf, hoewel ik denk dat er best wat zinnige dingen in de blogs staan. Tot mijn grote verbazing is het blog al bijna 1500 maal aangeklikt. Niet alleen door jullie natuurlijk,  maar toch, haal er 500 hints vanaf die ikzelf heb aangeklikt tijdens het maken van deze blogs , zijn het er toch bijna 1000 hints over die door jullie zijn aangeklikt. 

Gisteravond was er een televisie-uitzending over hoe gidsen met toeristen omgaan in de stad Marrakech welke gelegen is in Marokko. Hierin lieten ze zien wat voor soort organisaties erachter zitten, en hoe ze handelen om toeristen uit te buiten en onder druk te zetten. Nu ervaarde ik dit in India minder  als in deze reportage, maar dat ligt meer aan het feit dat mensen uit India een andere mentaliteit uitstralen dan de Marokkaanse mensen. Maar het zit hetzelfde in elkaar. Je wordt overal naar toegebracht waar je niet naar toe wil. Verplichte bezoeken aan winkels en markten. Daar verdienen ze hun geld aan. In deze reportage ontvingen deze stromannen 50% van het geld wat je opmaakt in hun winkel, restaurant en/of markt. En als je niet meegaat in die flow, kom je zeker van een koude kermis thuis.  Vertelde al in een vorig blog dat de Gids boos was over het feit dat de tip welke ik gaf niet in euro's was.

In mijn blog die later zal verschijnen net voordat wij het vliegtuig zouden pakken naar Nederland had ik zo'n "agressieve" benadering van de Gids, die aan ons was gekoppeld voor de 3 dagen dat wij in Allahabad verbleven en  die zijn zin ging doordrijven, tegen onze wil in ondanks het feit dat wij afspraken hadden gemaakt om ons voor de laatste 3 dagen daarmee met rust te laten.

Voor nu, fijne dag toegewenst.   Kamala

Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit
you tube:  youtube.com/yogastudiolaksmi
facebook: facebook.com/yogastudiolaksmi
blog:         Kamala en haar ervaringen met een yogi
email:       yogastudiolaksmi@hotmail.com