zaterdag 15 juni 2013

Allahabad :Bhawani Machinery in Allahabad maakt het onmogelijke mogelijk. 9 febr.2013

lieve allemaal,
 
Vanochtend vroeg opgestaan, want vandaag wordt het onze dag. We gaan naar de Kumbh Mela toe. Gisteren nog een onmogelijkheid, gewoon omdat de gids die bij het reisbureau van mister Mumbai hoorde, ons niet wilde meenemen. Wat eigenlijk toch al te dol is,  als je weet dat het juist die bestemming het einddoel was van de geboekte reis bij deze maatschappij.  Maar goed, De eigenaar van Bhawani Machinery in Allahabad, de familie waar we gisteravond uitgenodigd waren,  was degene die het voor ons mogelijk ging maken wat het reisbureau en de daaraan verbonden gids lieten liggen.   
 
DE KUMBH MELA
 
 
Maar eerst moesten we ontbijten en daarna naar de hal bij de receptionist gaan om Mijnheer Vijay te ontmoeten.  Spannend, Spannend, we gaan, echt te gek.
 
Er zijn allemaal vragen die omhoog komen. Zullen we kamp 7 gaan vinden op het terrein. Zou S.B, (in het kamp van de Juna Akhara)  er zijn en als Babaji er is, krijgen wij dan de gelegenheid om hem te ontmoeten.
Ik had in ieder geval een kaart met de foto van Babaji bij me. Ben benieuwd hoe mensen gaan reageren als ik naar hem vraag. En als Babaji er wel is, hoe gaan de Missionleden zich dan gedragen.  Hoe ga ik me voelen??? (Nog niet wetende dat na mijn thuiskomst in Nederland de CEO van Babaji, hem aan het kruis zou gaan spijkeren, wegens wangedrag bij vrouwen. )
 
Gaan we nog een bad in de Ganges nemen????  Hoe is het met de toilet, kunnen we daar gebruik van gaan maken?????  We zijn allemaal een beetje opgewonden, wij, de gids die toch mee moet. Het wordt een lange wandeling, gaat mijn lichaam het houden.
 
En dan is hij daar, mijnheer Vijay met nog een meneer bij hem. Hij had toch besloten om zelf niet mee te gaan, maar deze vriend van hem meneer Sumit Kumar zou ons begeleiden. Zo gezegd, zo gedaan. We moesten eerst door onze straat heen zien te gaan wandelen om op een punt te komen waar we misschien een riksja konden nemen om dichter bij de Sangam te komen.
 
Dit is mijn enige kans om deze Maha Kumbh Mela te bezoeken, want over 12 jaar is dit niet meer mogelijk voor mij. Dan ben ik 76 jaar oud.
Dus Vijay en Sumit, dank, dank, dank, dat jullie dit voor mij mogelijk hebben gemaakt.
 
 
 
met lieve groeten, Kamala
 
Yogastudiolaksmi, Stichting voor Gezondheid, Kennisontwikkeling en Spiritualiteit
blog: Kamala en haar ervaringen met een yogi
Facebook
Youtube
email yogastudiolaksmi@hotmail.com (in eigen browser zetten)