vrijdag 19 juli 2013

Langeweg: Telefoongesprek met Abraham over ranking google

Lieve allemaal

Twee weken na het einde van onze 28daagse reis in India, waarvan de laatste 8 dagen waren verzorgd door Mister Mumbai, kregen wij van Abraham de oprichter van Mister Mumbai een enquêteformulier binnen met vragen over de reis. Ik heb deze niet ingevuld. Al die weken had hij niets van zich laten horen ondanks het feit dat hij wist dat er zaken niet goed waren gegaan.  Maar op een dag ging dan toch de telefoon (nadat ik een positief stukje op linkedin had geschreven over Andy en zijn 3thrd planet company, de Indiase partner van Mr. Mumbai) en daar had ik dan toch Abraham van Mister Mumbai aan de telefoon.

Hij was zich er terdege van bewust dat er zaken verkeerd waren gegaan en bood hiervoor dan ook zijn excuses aan. Die heb ik aanvaard maar wel met de opmerking, geef me maar een ticket voor India of maak wat geld over op mijn Stichting.

Dus in termen van warme of koude douche zoals in het tv programma Radar, kan hier geen sprake zijn. Je zou kunnen zeggen hij krijgt  een lauwe douche. Wel gaf ik aan dat ik niet boos was, dat ik geen kwade gevoelens over hem of over zijn bedrijf had en heb, maar dat er zeker naar gekeken moest worden.

Waar Abraham en ik geen rekening mee hadden gehouden is het volgende feit. Dit blog wordt goed gelezen en dus sta ik in de ranking buiten mijn medewerking en/of medeweten als nummer 1 vermeld als je de naam Mister Mumbai intikt.
Er is nog een telefonisch gesprek hierover geweest en er is ook een positieve briefwisseling geweest, waarin wij beiden geen kwade gevoelens voor elkaar hebben. Wens Abraham het allerbeste toe, maar vind wel dat hij het beste uit zichzelf had gehaald als hij een ticket had gegeven voor alles wat fout was gegaan.

Bij het tv programma Max over vakantiepech zijn er 2 gevallen geweest bij soortgelijke zaken waar wel de helft van de reissom is teruggestort. Zakelijk gezien zou dat zeer correct geweest zijn. Dan had ik een heel positief stuk kunnen schrijven over de afloop en had ik gewoon weer met hem in zee gegaan.

Jammer, dat we nu allemaal een beetje de dupe zijn geworden. Zowel Hij als Ik.

EINDE BLOG  met alle verhalen en achtergrondinformatie van een reis met veel hoogtepunten in

Goa de roze buurt van India
Kerala de rust en de ayurvedische behandelingen
New Delhi, het tandoori concert bij  de dargah (graf) van Inayath Khan
Varanasi, het spirituele part van India
Allahabad, de gekte van de Kumbh Mela en het eindpunt van een 30jarige reis
en dan Nederland: een park waarin alles is geregeld

Het is goed, het was goed, zelfs met Mister Mumbai, want zonder zijn eerste aanzet op mijn website was ik nooit op het idee gekomen om de Kumbh Mela te bezoeken. 

Kamala