zaterdag 18 mei 2013

Allahabad: de lokroep van de Ganges en het geloof van de Hindoe's

Lieve allemaal


Gehoor gevend aan de lokroep van de Ganges, wordt er verteld dat Koningen hun troon verlieten, filosofen van hun pad afraakten en gingen Rishi's, Yogi's, Heiligen en Wijzen in extase. Door alle tijden heen prees men de onuitputtelijke genezende krachten van haar wateren. In de ogen van de Wereld is de Ganges een rivier als alle andere, maar voor de Hindoe is Zij de Moeder, die hem van kinds af aan verzorgt en hem op zijn stervensuur weer tot zich neemt.



Probeer de verhalen over de Ganges tot je te nemen, want ieder die over het verhaal van Ma Ganga verneemt is gezegend voor de rest van zijn leven.
  • Wie een bad neemt in haar reinigende wateren wordt bevrijd van al zijn onzuiverheden.
  • Wie zich in zijn meditatie op haar concentreert zal op het uur van zijn sterven waarlijk door haar worden opgenomen en voor eeuwig bevrijd zijn van het rad van wedergeboorte.
DAT IS WAT HINDOES GELOVEN AANGAANDE GANGA NADI - MOEDER VAN HET INDIASE VOLK.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Geloof en godsvertrouwen zijn diep verankerd in het Indiase Volk. Zij zijn het erfgoed van voorvaderen, die nakomelingen waren van de Rishi's die voor ons hebben geleefd. 
 
De Hindoe zoekt het bewijs voor de uiteindelijke waarheid in zijn eigen ervaring.
De Westerse mens is ernaar op zoek met zijn scherpe verstand en denkt het zo te kunnen ontdekken.

Het zijn in feite twee kanten die elkaar aanvullen. Beide maken zij deel uit van hetzelfde geheel. De een eet de vrucht, de ander praat erover. Voor beide valt iets te zeggen.

Mijn eigen ervaring in de ontmoeting met mensen uit India tijdens ons samenzijn in de Kumbh Mela zijn geweldig. Van hun naar  mij (ons) toe en van mij (ons) naar hen toe. Het was een samensmelting op hoog niveau. En ja, ik heb het al eerder gezegd ik voel me erg gezegend en dat is ook bevestigd door de |Mahamandalashwar die in mijn leven was. Die zei meerdere keren: Kamala You are so blessed, we are not normal people, we are not here for 1 person, but for many people.


Dus ook dit blog voelt aan een zegen. Hoop echt dat jullie de tijd nemen om niet alleen vanuit je hoofd te lezen, maar ook de gave hebben om in je gevoel mee te gaan op deze reis die over een paar dagen zal eindigen op het vliegveld in Varanasi waar we weer in het vliegtuig stappen om naar huis toe te gaan. Naar mijn eigen cultuur in Nederland, waar ik mijn taak verder ga uitvoeren.

met vriendelijke groeten, Kamala

yogastudiolaksmi@hotmail.com