zaterdag 13 juli 2013

Allahabad: 10 februari. Het riep een oorlogsgevoel bij me op


Goeiemorgen uit Allahabad 10th februari 2013, 9.00 uur

Ik zit naar de tv te kijken in het restaurant van ons hotel. Daar zie ik de beelden over de kumbh mela voorbij komen. Het is vandaag de dag van de grote parade en het Royal bath van the naga baba's.

Gisteren waren we op de Kumbh Mela. We hebben ongeveer 22 kilometer gelopen. Het was een grote golf van mensen. Ik kan nu zeggen hoe het voelt om tussen 40 en 60 miljoen mensen te lopen.

Wat er op een gegeven ogenblik bij mij omhoog kwam, was een oorlogsgevoel. Je ziet in andere landen als er oorlog is massa mensen met hun bezittingen wegvluchten uit hun dorpen. Ze zien niets, horen niets ze lopen alleen maar. Op de heenreis zag ik mensen, gezichten, kleuren, rook ik alles, zag ik alles, was net een spons die alles opzoog. Op een gegeven ogenblik toen wij een weg omhoog hadden gelopen, vroeg het neefje die met ons meeging, om ons om te draaien, wat we toen zagen…..een deinende zee van mensen………



…en ik moest verder aan Babaji denken, toen hij in 2001 zijn inauguratie kreeg als Mahamandalshwar op de Kumbh Mela. De missionleden vertelden vol trots dat al deze miljoenen mensen  speciaal voor hem waren gekomen…..Ik kon het toen niet geloven en nu weet ik het zeker, het was niet waar. Waarom het niet waar was vertel ik in het volgend blog.

lieve groeten Kamala



Yogastudio Laksmi, Stichting voor Gezondheid,Kennisontwikkeling en Spiritualiteit
Youtube

email in eigen browser zetten yogastudiolaksmi@hotmail.com